Korábbi munkatársaink és képzőink
dr. Baracsi Katalin
Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetjogász vagyok. Az egész országban tartok internetbiztonság témájú foglalkozásokat az általános iskolástól egyetemistáig, szülőket, a senior korosztály képviselőit és pedagógusokat is megszólítok. Interaktív tréning formában osztok meg hasznos információkat a biztonságos internetezésről magyar és angol nyelven egyaránt. Rendszeres résztvevője és felkért előadója vagyok a hazai és nemzetközi szakmai rendezvényeknek, kerekasztal beszélgetéseknek. Koordinálok és önállóan is készítek szakmai anyagokat, menedzselek programokat (pl. Safer Internet Program; Hegyvidék Onvédelem; Bűnmegelőzésért a digitális világban; Tegyünk együtt a biztonságunkért! – Biztonságos életre nevelés). Aktív kapcsolatot ápolok a média képviselőivel, hogy az internetbiztonság témája minél többekhez, közérthető formában jusson el. Jelenleg szabadúszó szakértőként segítem az állami-és civil szektor szereplőit.
Domaniczky Orsolya
Ahogy a teljesség elképzelhetetlen Istennel való hitkapcsolatunk nélkül, ugyanúgy elgondolhatatlan a természet bekerítő közelsége és társaink megértő támogatása nélkül. Különös viszonyunk a természettel: osztozunk teremtettségünkben, egyszerre függünk tőle és tartozunk felelősséggel érte. Amint társaink arcán magunkat látjuk tükröződni, ugyanúgy a természet is visszatükrözi azokat, akik használatának alá van vetve. A zöld lelkiségi program és a város-ökológiai szimulációs játékon keresztül ezeket a kapcsolatokat szeretnénk tudatosítani, legyen szó akár a természetről, az ember alakította tájról vagy a sérült, akár elpusztított természetről.
Társadalomtudományt, környezettudományt és filozófiát tanultam, mindvégig az a cél vezérelt, hogy a globális ökológiai válságra adott válaszok kimunkálásának részese lehessek. Így dolgoztam nemzetközi szervezetnél, az állami, civil és kutatói szférában is, itthon és külföldön egyaránt. E tapasztalatok megerősítettek, hogy mindaz, ami a bioszféra egyensúlyának helyreállításához elengedhetetlen erény és érték, mint a hosszú távon való gondolkodás, a szelíd használat, a mértékletesség, a hálás lelkület, érthető és befogadható csak hit által lesz.
Kuslits Béla
Kuslits Béla szociológus, fenntarthatósággal és környezetpolitikával foglalkozik. A Corvinus Egyetem doktorandusza ahol ökológiai közgazdaságtant tanul, illetve kutatási szakértő az MTA Ökológiai Kutatóközpontjában. Sok éve foglalkozik fenntarthatósági kérdésekkel, ezen belül is a rendszer elemzés, szimulációs játékok, reziliencia és a tudomány és döntéshozatal közötti kapcsolat foglalkoztatja leginkább. Az Ignáci Pedagógia Intézettel már több éve együttműködik különböző projektekben, amelyek innovatív környezeti neveléssel kapcsolatos eszközöket fejlesztenek, oktatnak tanároknak, közösségi vezetőknek. Ezekben a projektekben fontos közös vonás, hogy az ökológiai válság megodását nem valamilyen erős potlitikai elhatározástól vagy új technológiától várja, hanem csakis alulról-belülről induló emberi változástól. A fogyasztói attitűd, ami a bolygó katasztrofális változásait okozza elsősorban önmagunkhoz és egymáshoz közelebb lépve oldható meg – ezért készítettünk lelkiségi és élménypedagógiai eszközöket, amelyek az emberek belső tapasztalatán keresztül formálják a világlátásukat a hagyományos oktatás helyett.
Szőnyi Szilárd
Angoltanári végzettséggel, néhány év tanítási gyakorlattal a hátam mögött viszonylag hamar pályamódosítást hajtottam végre, és újságíró lettem. A szakmába az egykori Igen című katolikus lap műhelyében kóstoltam bele, a mélyvízbe a Magyar Nemzetnél kerültem, de legmeghatározóbb élményem a Heti Válasznál eltöltött 17 év volt. A lap sajnálatos megszűnése után, 2018 őszén elszegődtem a magyar jezsuitákhoz, hogy a szívemnek legkedvesebb rend kommunikációs ügyeit intézzem. Az Ignáci Pedagógiai Műhely munkatársaival már évek óta együtt dolgozom, több, általuk szervezett képzési nap és nyári tábor jó emlékét őrzöm. Közel negyedszázada élek boldog házasságban feleségemmel és immár négy gyermekünkkel.
Mi a különbség egy iskolás fogalmazás és egy életszagú cikk között? Hogyan kell meglátni a lényeget, és azt szemléletesen átadni másoknak? Miért nem feltétlenül abból lesz jó újságíró, aki ötös volt magyarból, és még a helyesírása is kielégítő? Lehet-e értékeket közvetíteni a mai zajos, felületes médiavilágban? A képzéseken ilyen kérdések kerülnek terítékre, és a válaszok akkor is jelentőségteljesek lehetnek, ha a résztvevőkből nem lesz újságíró. Ha már értőbb újságolvasó válik belőlük, már azzal is beljebb vagyunk.