Szervezetfejlesztés az iskolákban, óvodákban, szociális intézményekben – Műhelymunka

Diganóziskészítés a szervezeti kultúra kihívásairól, akcióterv készítése, lépések meghatározása.


Gyakorlatorientált műhelymunkáink célja, hogy az iskolák szervezeti sajátosságain keresztül vizsgáljuk meg a tantestületet érintő aktuális kihívásokat. A közös gondolkodás során együtt határozzuk meg a megoldáshoz vezető lépéseket, melyeknek beépülését támogatjuk az iskolai működésbe.

Felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/008870

Kiknek szól a képzés?Köznevelési és szociális feladatot ellátó intézmények szakemberei részére. Az intézmények felső és középvezetői számára.
Mit nyújt?Igazolás részvételről
Hol szervezzük?A jelentkező intézmény által választott helyszínen
Mennyi időben?16 óra
Hány főnek?minimum 5 fő – maximum 10 fő
Kik tartják?Liska Márton Endre, Nagy Ilona, Prihoda Gábor
Mikor indul?2021 szeptemberétől
Mennyibe kerül?470.000 Ft/intézmény a részvételi aránytól függetlenül

2020-ban a Felsőzsolcai Szent István Katolikus Általános Iskola pedagógusai az Ignáci Pedagógiai Műhely jól felkészült szakembereinek irányításával szervezetfejlesztési műhelyfoglalkozásokon vettek részt. Nagy Ilona szakmai vezető és Prihoda Gábor oktatáskutató lelkiismeretes, odaadó munkájának, segítségének köszönhetően sikerült egy olyan stratégiát kidolgozni, mely hozzájárul iskolánk további fejlődéséhez.
Jó szívvel ajánlom mindenkinek a figyelmébe az Ignáci Pedagógiai Műhely 2021. évben meghirdetett műhelymunkáit.

Putz József, igazgató, Felsőzsolcai Szent István Katolikus Általános Iskola

Az első workshop a szervezetfejlesztés volt. A projekt célja a pedagógusok közötti kommunikáció és együttműködés, illetve az iskolába járó gyerekek szüleivel való kapcsolattartás és párbeszéd erősítése. 6 kollégámmal vettem részt benne, ami a rendkívüli helyzet miatt online formában zajlott. 
Az elején ez a forma nagyon szokatlan volt, még mi is csak tanultuk. Kicsit visszafogottabbak voltunk, de gyorsan megszoktuk a helyzetet. Nagyon érdekes megközelítésben fejtegettük az iskola életét és a fejlesztési lehetőségeket. Tanároktól távol álló, de érdekes technikával boncolgattuk erősségeinket és gyengeségeinket. Mi is készítünk SWOT analízist, de nem ilyen formában. A szakértő egyéni látásmódja és szakmai felkészültsége lehetőséget adott más nézőpontok és lehetőségek meglátására is. A 2. foglalkozástól már fesztelenebbül tudtunk együttműködni és nagyon érdekes koncepciót, jövőképet alakítottunk ki. Mi is nagyon éreztük, hogy a  tantestület együttműködése, a gyerekekkel, a szülőkkel való kommunikáció rengeteg lehetőséget ad a fejlődésre. Világos volt, hogy a kommunikáció és a párbeszéd, sőt az együttműködés nem mindig könnyű, vannak kihívások, amelyek megoldása, feloldása nehéz. A stratégiaalkotás nem volt könnyű folyamat, de sok élménnyel, tanulsággal járt és nagyon nagy támasztékot ad az előttünk álló évekre.

A második workshop a vírushelyzet alakulása miatt stresszkezelés lett. Az új tanév lyan sok kihívás elé állított minket, főleg a vírushelyzet miatt, hogy ezt láttuk jó választásnak. A fizikális megvalósulás itt is kérdéses volt és egy próba online alkalom után a helyszíni élő találkozást választottuk, ami ennél a workshopnál elengedhetetlen volt. Tízen tudtunk részt venni benne, ami egy jó kis csapatot alakított ki. Rendkívül jó hangulatú, sok értékes feladatot és gyakorlatot adó alkalom volt. Az önismeret, az optimizmus, az elfogadás és az aktív önsegítő lépéssel lettek bennünk megerősítve. Olyan feladatokat is csináltunk, amiket órákon a gyerekekkel is érdemes majd kipróbálni. A konkrét stresszkezelő gyakorlatokat a mindennapi életben is tudjuk majd alkalmazni, valamint felkeltette érdeklődésünket az esetleges témában való elmélyülésre.

Harasztiné Kádár Ágnes, igazgató, Gárdonyi Géza Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Miskolc

Frissítve: 2021. augusztus 24.